Volg je hart 31-12-2016

Dat is een van mijn levensmotto’s  en voor mij een hele waardevolle. Maar ik zeg er meteen bij: Het is niet altijd een praktisch motto. Ik weet dat als geen ander en toch kan ik niet anders dan mijn hart volgen. Ook al schreeuwt mijn verstand dat het niet verstandig is en dat ik het niet moet doen. Tja, ik leef nu eenmaal op de toppen van mijn gevoel.

Ik zeg altijd :”Ik geloof”. Waar geloof je dan in? is dan altijd de volgende vraag.  Mijn antwoord:” Ik geloof…punt!” Het volgen van mijn hart geeft mij rust, al lijkt het op het eerste gezicht niet zo. Ik denk niet aan de gevolgen. Ik ga! en ik geloof dat als je dat dat doet, alles uiteindelijk goed zal komen. Soms duurt het wat langer, zit je financieel krap, heb je geen woning, verhuis je naar een ander land, voel je je wanhopig, maar ook heel erg gelukkig, want je volgt je hart. Dat klinkt voor de praktische mensen onder jullie misschien als volslagen krankzinnig,  maar ik zou niet anders kunnen en vooral niet anders willen.

Alles komt uiteindelijk weer goed, want ik ben me heel bewust van wat ik doe. Ik ben een open boek, voor mijzelf en ook voor de mensen die mij kennen. Daarom is het voor veel mensen, die ervoor kiezen om met geheimen te leven ook moeilijk om met mij om te gaan. Dat snap ik volledig.  Ik laat ze zien dat er een heel gelukkig leven mogelijk is zonder iets verborgen te houden  en daar willen ze liever niet over nadenken. Ze laten hun angst winnen.

Of je doet alles vol overgave en passie, of je doet het niet!  Aan passie ontbreekt het mij niet. Dat weet iedereen die mij een beetje kent. Begrijp me niet verkeerd: Ik weet heel goed waar het volgen van mijn hart toe kan leiden, nl.mijn geluk. Alleen duurt het soms wat langer, omdat mijn hart natuurlijk niks met die praktische kant te maken wil hebben.

FOLLOWING YOUR HEART 

That is one of the most vailuble lessons I have learned in my life. But I have to be honest: It is not a practical lesson but I still have to follow my heart. Even though my practical side shouts :Don’t do it…it is not okay. I cannot help it. I like living on top of my emotions. 

I always say: “I believe”. What do you believe in? is always the next question.  “I believe..period!” Following my heart gives me peace of mind, even if on first sight it doesn’t look like that. I don’t think about the consecuensses,  I just go! And I strongly believe that if you do that, that everything will work out in the end. Sometimes it takes a little longer, you have no money, no house,  you feel desparate,  but in the same time very happy, because you follow your heart.

I know, for the practical people who read this, it sounds like indcredibly stupid, but for me it is the only way. Everything will work out in the end, because I am aware of what I am doing. I have always been an open book, for myself and the people who know me. That is one of the reasons that for a lot of people it is difficult to let me come close. They choose to live with secrets  and I just show them that you can have an amazing fullfilling life without secrets and that is something they don’t want to think about. I get that. They are letting their fear win.

If you do something, no matter what, do it with passion, or don’t do it at all. I am a passionate guy. If you know me a little bit, you know that. Don’t get me wrong, I know excactly what following  my heart will get me : my happiness.  It just takes some what more time, because my heart really doesn’t care about the practical side of things.

Geef een reactie

