Mooie ontmoetingen 02-01-2017

Wat ik zo mooi vind van gaan wonen in een ander land, is dat je in hele korte tijd nog meer van en vooral over jezelf leert. Ja, dat ik gemakkelijk in de omgang ben en veel praat, dat weten we. Maar in een land wonen waarvan je de taal nog niet helemaal machtig bent maakt het contact maken toch wat moeilijker…zou je denken. Maar niets is minder waar!

Wat heb ik in de afgelopen 2 maanden veel mooie en bijzondere mensen leren kennen. Ik wist niet dat ik daar zo van kon genieten, maar dat doe ik, met volle teugen. Ontmoetingen op elke denkbare plek, op straat, in restaurants, bij vrienden thuis, bij de makelaar, in de supermarkt. Ontmoetingen met mensen die mijn openheid echt waarderen en mensen die mij dus ook veel vertellen. Vooral over dingen die ze niet zo gauw aan anderen durven te vertellen. Dat kan zijn:”Ik ben gay, maar getrouwd”, “Ik heb HIV, maar niemand weet het”, “Ik ben lesbisch,maar niemand weet het”.

Die openheid naar mij toe zie ik als een ontzettend mooi cadeau en een groot compliment, zeker in een land waar mensen nog erg bang zijn voor het oordeel van anderen. Ik heb inderdaad wel een hele duidelijke mening, die ik ook nooit onder stoelen of banken steek, maar ik zal nooit iemand veroordelen!

Ik praat graag en veel, maar ik luister ook en dan vooral tussen de regels door. Tussen de regels door geven mensen je zoveel informatie, als het maar wilt en kan zien. Heerlijk is dat om zo  naar iemand te luisteren. Nog mooier is het als je merkt dat mensen blij zijn, dat iemand ze ziet zoals ze zijn en ze niet veroordeeld. Dat maakt zoveel van mijn ontmoetingen zo bijzonder en waardevol. Een open boek en iemand zijn waar iedereen alles aan mag en kan vragen is voor mij de enige manier waarop ik kan bestaan.

Ja, dat is in in land als Italië anders dan in Nederland  (lees Amsterdam). Daar ben ik me heel erg bewust van, maar wat krijg ik er veel voor terug. Ik geniet met volle teugen.

AMAZING ENCOUNTER

What I really like about moving to another country, is that you learn a lot about yourself in a short time.We all know that I am easy to talk to and that I like to talk a lot. But moving to a country from which you are still learning  the language makes it more difficult…You should think. But it is the complete opposite. 

I met the most amazing people in the last 2 months. I never realized how much I loved that. Encounters on the street, in the supermarket, in a restaurant, at an agency, at friends houses. Encounters with people who really like me being so open and honest and because of that, they open up too. They tell me things they normale would not share,like :”I am gay, but married”, “I am HIV positiv, but nobody knows”, ” I am lesbian, but nobody knows”.

I look at that as an amazing gift and a huge compliment. Specially in a country were people are still very afraid of being judged by others. I do have a strong opinion,  but I will never judge anybody! 

I like to talk, a lot, but I also listen. I listen between the lines because between the lines people give you so much information, you just have to be open to hear and see that.I love to listen like that. Even better when you see how happy the other is, because they can talk to you without the fear of being judged. That is what makes so many of my encounters really special. Being an open book and a person people can ask anything to, is so important to me.

It is different in a country like Italy, compared to The Netherlands  ( Amsterdam). I am fully aware of that. Only can say that I love every minute of being so open. I get so much in return.

Geef een reactie

