Voor jou 04-01-2017

Ik heb je in november ontmoet. Het was vanaf ons eerste contact duidelijk dat het een bijzondere ontmoeting was. We belden nog dezelfde dag. Je vroeg me hoe ik toch zo een grote glimlach kon hebben. Tja, die heb ik nou eenmaal, ondanks het verdriet waar ik je daarna over vertelde. Thomas zijn zelfmoord, zijn gevecht met zijn geaardheid en zijn HIV, het gedwongen afscheid. Je stelde een aantal vragen ,waardoor ik dacht :”Ik moet je zien!”

Dat gebeurde ook 2 dagen later. Natuurlijk vertelde ik Thomas zijn moeder over je. Jullie verhalen lijken ook zo sterk op elkaar, jullie zijn zelf even oud! Ze twijfelde geen moment en gaf me een mooie sjaal van Thomas mee, als cadeau voor jou. Daar ging ik, op weg naar Bologna. Ik kwam eerder aan en wachtte op je bij de McDonald’s op het station. Toen je binnenkwam, brak de zon door. Het allereerste wat ik deed, was je het cadeau van Thomas en zijn moeder overhandigen. Je was zichtbaar diep geraakt.

We hebben die dag veel gesproken, je stelde veel vragen en ik vertelde je alles, met veel tranen, maar ook met veel plezier. We hebben gewandeld, geluncht,  verder gewandeld.  We kwamen langs een grote gillende menigte voor een hotel. Justin Bieber had die avond een concert in Bologna en zat dus in dat hotel. Wat hebben we daarom moeten lachen.

We hebben afscheid genomen en we zouden elkaar snel weer zien. 2 Nachten na onze ontmoeting droomde ik over jou en Thomas. Hij moest jou iets vertellen en ik mocht daar absoluut niet bij zijn. Jou reactie toen ik je over mijn droom vertelde? “Ik weet inderdaad wat Thomas me wilde vertellen en dat is tussen hem en mij”. 

We zouden elkaar een week later weer ontmoeten en opeens was daar het telefoontje dat je terug moest naar huis. Turkije. Een schok voor mij, maar jij wist dat het zou gebeuren. 2 dagen later vloog je terug.

We begonnen nog meer te appen.  Onze band werd met de dag intenser en een paar weken later vertelde je me datgene dat Thomas je had willen vertellen in mijn droom. Ook hoorde ik toen dat je de eerste nacht na onze ontmoeting met zijn sjaal om hebt geslapen. Je was zo dichtbij om hetzelfde te doen als Thomas : een eind maken aan je jonge en zware leven. In die droom heeft Thomas je op het hart gedrukt het vooral niet te doen! Door onze ontmoeting zag je het verdriet van een moeder, een zus, de geliefden. 

Thomas is mijn gids en hij leidde mij recht naar jou. Je ben niet en nooit meer alleen! Zoals ik Thomas beloofde :   Voor Altijd! 

FOR YOU

I met you in november. It was clear from the start that we met for a reason. We called.. You asked how I could have such a big smile. Well, that is the smile I always have, inspite of the pain I feel. I told you about Thomas on the phone, about his suïcide because he could not accept himself being gay and HIV+. You asked me some questions, which made me think ” I have to see you”.

That happened 2 days later ,on saturday. I told Thomas his mom about you. You’re stories have so much in common, you even have the same age. Without thinking, she gave me one of Thomas his scarfs as a gift for you.And I was off to Bologna. I arrived just before you and waited for you at the McDonald’s at the station. The minute you walked in and I saw you, the sun began to shine. 

The first thing I did, was presenting you the gift from Thomas and  his mom for you.I could see you were deeply toutched. 

We talked a lot that day. You asked me a lot of questions and I told you everything..with tears, but also with joy. We walked…we had lunch…we walked some more..and we almost saw Justin Bieber…he had a concert that night in Bologna and we passed his hotel…all the screaming people in front of it made us laugh.

There was definitly a connection I felt it and you told me : ” We met for a reason”.
At that moment I did not get the reason, that happened a few weeks later. We said goodbye and promised we would see eachother soon.Two nights after we met, I had a dream about you and Thomas. He wanted to talk to you and only you in my dream. When I told you about my dream, you told me that you know what he wanted to tell you,  but that I did not have to know what you talked about. 

And not even one week later..you had to  go..back home to Turkey.  It was a bit of a shock for me, but you knew it was gonna happen. You told me and 2 days later you were gone.We kept talking on whatsapp , we got closer every day. A few weeks later, you told me what Thomas had to tell you in my dream. You also told me that the 1 night, you slept with his scarf. 

Why? 

You were getting close to do the same as Thomas..to end your young and hard life. In the dream Thomas told you not to do it and because of our meeting, you saw the pain of a mother, a sister, the loved ones.Our meeting was for a reason.

Thomas is my guide and he guided me straight to you.You will never be alone anymore, never! I am with you, Thomas is with you, and like I told Thomas: It is Forever!

Geef een reactie

