Positief    22-01-2017

Ik ben een positief mens…in alle opzichten. Dat lijkt gemakkelijk, maar dat is het zeker niet. Positief blijven is een dagtaak, een taak die soms zelf voor mij te zwaar lijkt. Waarom?  Omdat dat is wat mensen van mij verwachten, Omdat dat is wat ik laat zien. Maar ik kan jullie verzekeren dat ik soms ook dreig weg te zakken in het donker. Zo gauw ik dat merk, zoals vandaag, omarm ik het. Het donker hoor net zo bij mij als het licht,  het positieve. Zolang ik me daar bewust van blijf, is het goed en hoe ik niet bang te zijn mezelf te verliezen in het donker.

Zelfkennis is de beste kennis zoals ik altijd zeg. Door mijn verleden én door mijn heden,  zou het te gemakkelijk zijn om het donker te laten winnen. Dat kan ik niet toestaan. Daarvoor zijn mijn kinderen, mijn familie,  mijn vrienden (de echte) en mijn toekomstplannen voor mijzelf te mooi! Dat zijn mijn lichtpuntjes in het donker en die krijgen mij altijd weer terug in het licht. En daar is het een stuk fijner dan in het donker, dat kan ik je verzekeren.

Ik hoop zelf dat mijn licht fel genoeg schijnt om ook andere de weg te wijzen. Mijn nieuwe project is ook weer een project, zoals de HIV Monologen uit 2013, waar ik andere mee hoop te helpen. Het is een project dat mij energie geeft en ik hoop veel andere ook. De B&B in Italie laat nog even op zich wachten, dus tijd voor andere projecten.  Dit nieuwe project is niet alleen goed voor mij, maar ik hoop ook voor veel mensen een steun te kunnen zijn , mensen die soms te lang in het donker zitten. Ik hoop zelf een lichtpuntje te worden. We kunnen en hoeven niet alleen te staan in het donker. 

Ik ben en blijf een positief mens en jullie zullen binnenkort meer horen over het project, want dat kan ik ook niet alleen. Ik heb er zin in!

POSITIV 

I am a positiv guy…in many ways. That sounds easy, but it takes a lot of work to stay positiv ,it is almost a full time job. A job that ,even for me, is too much sometimes.  Why? Because it is what people expect from me, it is what I show the world. But I can tell you…even I have days that the dark side looks attractive.  As soon as I realize the dark side is pulling, I welcome it. The dark side is as much a part of me as the light,  the positive side. As long as I am aware of that, the dark side will never win.

Knowing yourself is the best knowledge you can have. Because of my past and my present, it would be to easy to let the dark side win. That can never happen.  My kids, my family, my (real) friends and my future plans are my points of light in the dark and they always pull me through. And I can assure you, being in the light beats living in the dark.

I even hope my light shines bright enough to guide others. My new project, is, like the “HIV monologues ” I did in 2013 also a project to help others. It gives me energy and I hope it will do the same for many other people. Opening the B&B in Italy is gonna take some time, so there is time. I hope to help people who have been in the dark for too long, with my new project. I wanna be their light. Nobody should stand alone in the dark!

I am a positiv guy and you will hear more about my new project soon…because I cannot do it al by myself. Looking forward to it!

Geef een reactie

